15.10.09

Mina - vaene veli? Aga see-eest paduroheline nagu mingi marslane...



Aarne Toompark kirjutab oma blogis sellest, kuidas ta loodushoidu teostab.
Lugesin need punktid läbi ja jäin mõttesse: võehh kui kõva mees.
Mõtlesin, et peaks ka vastama, kuidas mina loodushoidu teostan:
- ei osalenud e-valimistel. Ma ei lähegi valima (põhjus allpool), seega paberi- ja elektrikulu on suur ümmargune null.
- poodi minnes ei võta mina mitte kilekoti, vaid riidest seljakoti, taara läheb niivõi teisiti poodi tagasi, kui seda tekibki, enamasti ei teki.
- elektrooniline valijakaart? Möhh... Mulle pole seda paberist valijakaartigi saabunud, mis sellest e-valijakaardist rääkida, seega elektrikulu null. Samas elektritootmiseks kasutatakse ikka reostavaid allikaid: müra, toss jne.
- metsa ja merd pole ma ka reostanud.
- raamatut pole veel kirjastama hakanud, ehkki mul paljud tuttavad suruvad peale...
- tööle ja töölt koju? Aga kui olen töötu? Muidugi, poes käin ka kas jala või jalgrattaga, enamasti jala.
- europarlamendi valimiste aegu istusin oma metsas kännu otsas, ei läinud väljamaale (lennuki, laeva, bussi, autotossu tekitamiseks kulub kütust elik energiat... Vaevalt, et Aarne nüüd jala väljamaale läks)
- toas kasutan küünlavalgust, loob väegade romantilise õhkkonna, vett tarbin ka vähe - vesi tuleb meil käsipumbaga kaevust pumbata ämbrisse ning tuppa tarida.
- loodust risustanud? Mis see tähendab? Õhupalle ma taevasse pole lasknud vabaduse väljakul ei nüüd ega ka nõukaaegu.
- lisaks pole mina korduvalt oma blogis kedagist meelitanud e-lahendusi tarbimast, kuna kõik elektrooniline värk on kaudselt seotud elektri tootmisega (kae veits ülevalt).
- käesolev materjal on taaskasutatud kujul üle võetud Aarne plogist ja ümber kirjutatud minu mõtetest.

Ma nagu ka Aarne ei saa aru sellest kliimamuutuse-jurast. Tean, et kõik siin ilmas käib tsüklite kaupa. Ilm muutub nii või teisiti, hoolimata kõigest sellest, mis inimene ette võtab.
Kevadele järgneb suvi, sellele omakorda sügis, talv...

Tuleb vanaisa lambanahkne kasukas välja otsida ja valmistuda talveks. Inimene peab kohanema loodusega, mitte loodus ei peaks inimese tahtmise järgi käima...

2 kommentaari:

Larko ütles ...

Minagi alles kaalun metsast külla kolimist, kuid leiba sööma ei hakka. Hoian ussisõnu meeles ja söön nende abil liha.

ÖöHulkur ütles ...

Hmm...
Huvitav kokkusattumine, mool om käsil yits kribatykk kapitalitsi õud-ulmast, misse muuhulgas ka mõningasi loodushoiu nippe sisaldab ;)