31.5.15

Mitmekülgne amatöörvõhik igasuguse teaduse alal on volitatud teadustama...

Inimkond on pea kõiges loodust imiteerinud.
Käitumises kui ka suhetes.
Kõk planeedid, mis meile lähimat tähte lipitsevalt ümmardavad, on seotud magneetilise sidemega, kus on võrdväärselt esindatud flirtimise kui ka ärrpõlgamisejõud.

Täna ommiq karges luhvtis kükitades tähtsaid toimetusi sooritades lõi kuplialuse korraks supernoovana leekima – kui keegi prohvesionaalteadlane Njuuton oli avastanud gravitatsiooni, siis minusugune mitmekülgne amatöörvõhik igasuguse teaduse alal on gravitatsiooniolemust täpsemalt kirjeldamas – Maa külgetõmbejõud on võrdne Päikese äralükkamisejõuga.
Tollepärast me tiirleme pööreldes just taolisel kindlaksmääratud kaugusel ilma, et meil lihtsurelikel pea ringi hakkaks käima, kuigi on ka erandeid.
Teistest planeetidest ei tea ma miskit, kuna pole seal aega veetnud.

Kuu peal olemisest röökimata, kuigi Maa loodusliku kaaslasele annab sedasama kirjeldust mõningase lisamööndusega jutustada.  

30.5.15

Kuidas siinkandis kaineks saadakse

Üks sõber kõlistas, küsis – mida teen ja kas ma saaksin külla tulla? Tal veits abi vaja! 
Tulin just saunast ja olen väheke õltsi pruukind – vastasin.
Tema soovitas, üsna pettunud häälega, mul kaineks juua.
Eks ma siis korkisin järgmise õllepurgi lahti...

26.5.15

Mingisugune...

... paanika on lahti pääsenud litsimaja kaugemast sopist.
Mida lähemale juuli algus sõuab, seda rohkem meie liiduvabariigi kuulsusrikas Tööpunalipuline saastsurnalismus lõugab.
Muud pole kui võimendatakse paanilist hirmu erakanalite kadumise pärast vabalevist, kusmanu kõikse rohkem pasandavad need erakanalid ise, kaudselt nendega seotud ettevõtete kaudu.
No milleks? 
Kui minna, siis võiks püstipäi lahkuda, aga praegu on minu arust tegu küll laaberdajate argpüksliku rindutagumisega... 

25.5.15

Ikka Viin Viin Viin...

Aja jooksul on mul tekkinud mingisugune allergia kellegi Pokier'i kommentaaride suhtes – läbi häda jõõlisin Juravisiooni kontserdiosa ärr, siis panin teleka kinni ning kobisin koikusse.
Hommikul siis raadiumist kuulsin, et kusagil Ruotsis toimub järgmise aasta kontsert.
Kuna võitja oli eelnevates intervjuudes umbkaudselt maininud, et ta oli koolikiusamise ohver, siis hakkas mu ajukeemia hirmsat suitsu välja ajama – järeldasin üksiti – küllap seda koolikiusu kohtab mujalgi, aga et nii suures mastaabis nagu euraasia+austraalia, no see siis on üleilmne nähtus – no taolisel juhul olid kõikse agaramad hääletajad olnud just kannatajad ja kannatusetekitajad. 
Täna sain viimased halud virna laotud. 
Mõtlesin siin, et teen suure gaala a la viin ojadena voolamas, aga sakummi närigu naatidest ja võilillejuurikatest, siis sahvrisse põigates ma viina ei leidnud. Järelikult oldi eelpoolmainitud kontserdipaigast käidud minu pool viina hankimas, muidu polnud kui üks Viin teise otsa. 
Siis järgmine mõte oli suur avamine kondiaurumasina sõtkumise alal, aga siis kaesin ratta spidokalt, et väikseid otsi sõites on mul juba 200 kilumeetert juba ärr mõõdetud.
Lausa üks häda teise otsa.
Suure ilma pääl röögitakse küll, et suurelt tuleb mõelda, aga mida ma mõlgutan, kui mul suurushullustõbe kallal pole?

14.5.15

Raisk, kas pangad on vaesed?

Juba mitukümmend aega tagasi kirjutati, et lehmad andvat piima rohkem sümfooniliste oopuste taustal. Ma kahjuks ei mäleta, millise helilooja loodut siis kasutati – oli see Peethooven, Händel, Mootsart, Verdi või Bahh...
Et muusika aitab toodangut tõsta, olen mina omal nahal kogeda saand – iga kord, kui ma lehma lüpsi ajal ümisesin, ei tahtnud piim udarast kuidagi lõppeda.
Täna hommikulauas kohvi lürpides jäi tähelepanu pidama raadiumist tulnud teabekillule, et taimed kasvavad paremini, kui mingi heli kõrval sumiseb, veel parem taimekasv olevat Bachi teoste taasesituse ajal.

Minu peakolus millegipärast hakkas aga selle uudisnupu peale viisi keerutama omaaegse pundi Ba-Bachi lugu „Tahan oma raha tagasi!
Eks sel ole ka põhjus man – avastasin makse makstes ühe huvitava anomaalia. Eelmisel kuul sain personaalpensioni koos toetusega 1,76 rubla rohkem kui see kuu.
Ei oska kuskilt välja lugeda, kas on riigiametkond eksinud raha maksmisega või SEB on hakanud minu väheldaselt puudega-inimese-pensionilt matti võtma?
Pank röövib niigi kaardihooldustasu ning teenustasusid iga arve kohta, nüüd on hakanud iga sissetuleva rahasumma pealt omakorda tasu koorima???

10.5.15

Nojah...

Siuke kummaline asi, et maikuu on kujunemas lennukuuks...
Ega jah, tempo on siin nõnda magnifico, et kogu aeg satub ette üks lennukas loomisend teise järel. Täna sattus vana puukuhja sissevedamisel Raisakulli pilgu ette selline siin maamunal elav käsitiivaline:  


Raisakull ei hakanud eriti mõtlemagi teise nahkapistmisest, vaid tõstis halu väetikesega keldrikatuse alla. Paar tunnikest hiljem oli nahkhiir halult juba haihtunud. 
No eks sumedatel suveõhtutel kae, kas tänatakse viisakalt või lennatakse pikeerides otse kõri kallale...

6.5.15

Iga okas loeb

Näib, et maikuu tuleb suhteliselt lennukas...

Kui seni on nähtud sookurgi, hanesid, musträstaid, vareseid ja muid tiivulisi, siis täna oli Raisakull tunnistajaks uuele liigile.
Ta tuli, andes märku oma tulekust tükk aega enne, kui ise välja suvatses ilmuda – lendav siil, kelle iga okas pidi lugema. Keeras minu hoovis ringi ning kadus. Nagu sellest vähe olnuks. Lõuna paiku tuli tagasi – nüüd võttis ta vist perekonnagi kaasa - lugesin üle: neid oli neli...   

3.5.15

Lugeja selle peale ei tule ja seetõttu ta ei oska ka küsida

Eelmise kriba joonealust treides, tabasin end irvitamas.
Revali linna tasuta transpordi asjus pole keegi selle peale tulnud, et linna piires tasuta sõita saab ka lennukiga.
Näiteks vaja lennujaamast Nõmmele sõita, astud sinnapoole suunduva lennuki pardale ja regad rohelise kaardiga validaatoriga reisijaks ning ootad lennumasina õhkutõusmist. Peale starti kohendad veel seljakotti, kus langevari peitub, võtad oma turukotid näppude otsa ning astud stjuuardessi juhendamisel avatud ukseni ning hüppad alla. 
Nutitelehvooni gepsurakendusega liugled õigesse kohta ja oledki oma koduhoovis. 
Kogu see lõbu on linnakodanikele tasuta! 
Ja kummalisel kombel ka kiireim võimalus lennujaamast nimetet sihtkohta pääsemisel, selmet loksuda juhm lõust ees, pool või enam tundi bussis-trollis-trammis. 

2.5.15

Elronist peaks samuti paar või enam rida mölisema.

Millegipärast on mul siuke tunne, et Elroni juhtkond on ärr unustanud põhimõtte, kus rahva elik riigi rahadega ostetud rongid peaksid olema ka rahva teenistuses.
Ükskõik kudapidi kaed, on juhtkond hõljumas ikka veel pilvedes või ei jagata matsu.
Viimati väideti, et nemad autodega konkureerivad ja seetõttu ei saavat kiirrongi vahepealsetes peatustes pidama kui maakonna suuremates linnades.
Mina küsiksin hoopis, kas on vaja üldse kiirrongindust arendada?
Käesoleva rongipargiga, mis teiste riikide silmis on teoreetiliselt linnalähirongid, ei saa seda kiirrongivärki sisse seada, kuna saja km peale tuleb tsirka kümme minutit ajasäästu.
Kujutage ise – saja kildi kohta kümme minti ajasäästu?
Kui tahtmist kiirongindust arendada, siis palun, Elron telligu uued rongid ja dotatsioonid nende liinide ülevalpidamiseks ei rakendu, kuna need on puhtal kujul kommertsliinid, siis opereeriv ettevõte peaks ise toime tulema piletituluga.
Õigem oleks ka üleüldse konkureerimine muude transpordivaldkondadega ärr lõpetada, sest see on mõttetu tegevus ja see soodustab riigi elik rahva rahade elik dotatsioonide aurustumist ei-tea-kuhu...

Konkreetne piletitasusüsteem toimima!
Praegune on jube, mis seal toimub – Revalisisene tasuta sõit (mis on iseenesest juba kahekordne dotatsioon – riigi toetusele lisaks Revali maksumaksja papp taotud kohaliku usuhullude elik linnavõimupea tahtel*), kuu kangelased, tsoonide ja kilomeetri arvestuse segu – kõik see jabur bardaklus viitab sellele, et kellelgi on kasulik selline segapudruna väljapaistmatu piletihind. Kuigi kogu see krempel peab toodud olema ühtsetele alustele, kas siis tsoonide või kilometraaži kaupa, aga mitte nende segu.
Kui kogu eelnev kirjapandu asi on korrastunud, ja ettevõte ka mõningat kasumit toodab, vaid sellisel juhul tuleks mõelda ka soodustuste juurutamist.
Praegune süsteem on rohkem kui läbimõtlemata hullumaja, kus Elroni juhtkond on patsientide hulgas – mitte ühtegi arusaadavamat ettepanekut või -võtmist pole sealt tulnud.
Kurat võtaks!
Õpeta seda va Elroni juhtkonda nagu oma titte maailma toimivusest aru saama!
Peamine asi, mida teha – logistiline pool paika. Ei tasu muuta igas kvartaalis sõiduplaane, siis tuleb bussiliiklus ka järgi elik bussifirmad peavad hakkama arvestama raudtee sõiduplaanidega – tekib sümbioos, mis on päris kasulik mitmele osapoolele. Reisijad saavad õigel ajal rongile/bussidele ja jõuavad rahuolevalt oma sihtkohta ning annavad suure panuse sellesse, et Eestis on kurradima hea elada!


__________________
* - Revali tasuta transport peaks siiski ka lennuliikluses toimima – linnaisene sõit on tasuta! 
Lausa imelik, et Revali elanikkond sellist oivalist võimalust ei kasuta...
Või on see valitute pärusmaa?