17.3.13

Eelmise posti jätkuks...


Mingi asi meeldib Estobuntus täiesti – näiteks helisäte.
Seadistasin tolle nii, et läpaka kõlaritest ei tule piiksugi.
Miks peakski?

Aga sellepärast, et ma olen ammu imestust avaldanud, et raisatakse süleraali ruumi mingite kehvade kõllide jaoks. Mõned süleraali tootjad liputavad veel uhkete siltidega – eseres, surra_und, tolbi...
Ei teagi, kas lollidele on need sümbolid – et vahi, kui uhke heli siit väljub? 
Mida kuradit ma jõllitan, ma ei kuule niigi...

Kui aga ühendad kuularid või välised kõllid man, siis väljub heli nagu muiste, kusjuures automaatselt tuvastab asja ärr.
Ei pea kuskil kohvikus ehmatama, et unustasid helivaljuse maksimumiks ja nüüd käivitades üürgab teine täisvõimsusel, kulutades niigi nappi akuressurssi. 
Nii mõnigi kohvikukülastaja ei pea närvide rahustuseks kohvi omale peale ajama.

Veel hiljutisel ajal oli Estobuntu KDE töölauaga saadaval.
Kusagil kolm-neli aastat tagasi, siis kui ma veel päris algaja ja väga targa aruga olin, proovisin estobuntu 9.05 (millele panin mina nimeks võidupüha) synapticu abiga päkatsi metapaketid alla installida. Kõik õnnestus. Uuesti sisse logides valisin sessiooniks Gnome ja kõik toimis.

Ühel korral oli mul kõik KDE baasil Estobuntu puhtalt mustvalge.
Kiibitsejatele lorasin, et keerasin värvid maha, et see värvide mahakeeramine mitmekordistab aku vastupidavust ja samas ei pea raal üldsegist oma ressursse värvigamma arvutamise peale raiskama ning jõudlus suureneb nagu turboga vormelil. Samas küsisin irooniliselt, kas pisipehme aknal see võimalus ka küljes on?
Prauseriga netti minnes oli lehitseja-aknas kõik värviline.
Kohe tuli tögamisi, et ahhaa... kuidas sa nüüd seda seletad?
Ma polnd suu peale kukkunud.
Vastasin, et asi on veebistandardis, kui veebitreial on ette näinud, nõnda peab see asi ka välja nägema. Ega ma jumal ole...

Olid ajad.
Vanasti oli asjad lihtsad ja selged.
KDE töölaud kasutas raali võimalusi täielikumalt ära, samas Gnome rõhus kasutajamugavusele.
Kui need desktopid olid võib-olla vindoosakasutajate püüdmiseks, siis Enlightenment oli algselt vist mäkikasutajate ülemeelitamiseks mõeldud.
Nüüd on hullult palju töölauasüsteeme käigus ja neid lisandub iga aastaga juurde.
Kasutaja ainult võidab – nii saab ta just omale parima lahenduse välja destilleerida. 

Kommentaare ei ole: