9.2.12

Skeletivalupäev

Täna peaks vanarahva tähtraamatu man olema luuvalupäev.
Et ei tohtinud tööd teha.
Pidid siis kondid valutama tervelt aasta otsa.
Mul juba valutab.
Vasema käe küünarliiges.
Närvid saivad külma maitsta.
Ju siis pehmes lumes rasket kelgukoormat tarides venitasin välja teise.
Eila õdaq sai siis hobusesalviga kokku mökerdatud.
Näis, kas tollest ka mingit tolku on.

Mõtlesin, kuna ma pole ei usklik ega ebausklik, et venitan ka naba paigast.
Teisisõnu tahtsin täna metsast koormate viisi puid kottu vedida.
Kui, siis täiega!

3D-printer...
Noh, tehnika nii arenend, et ühele vanamoorile valati lõualuu tolle massinaga.

Nähh, vanad eestlased elasid ammusest ajast kauges tulevikus...

10 kommentaari:

Kaamos ütles ...

Lase küttepuud 3d-ga printida, jääb naba paika :)

A.I.V.O. ütles ...

Ei nendest sooja saa...

Kaamos ütles ...

Lihtsalt uudishimust küsin: ma olen aru saanud, et sa teed iga aasta kõik oma puud ise. Palju sul aastas kütet kulub? (mul läheb 5-6 korvitäit päevas, tead küll neid traatkorve. Praegu, külmaga. Ilmselgelt liiga palju.)

A.I.V.O. ütles ...

Ikka ise. Traatkorvidesse konverteerides läheb tubade kütteks mul ca korvitäis ahjupuid + Ilmarise pliidikütteks kah korvitäis pliitapuid. Saunakütteks (Harvia keris+pliit ja/või pada) vastavalt kah kaks korvitäit pliidipuid.
Kui saunas poleks veetorusid, siis kulunuks vähem elik ndlvhtsl. Nüüd pean igal õhtul kütma, et külm lõhki ei löö.
Eelmisel aastal tehtud puud külmuvad riitades, oodates varasemate aastate puudekoguse taandumist, muidu kuue aasta tagused puud jäävadki endisesse lauta koidele puremiseks.
Selle aasta puudega siuke plaan - nimelt plaanin kuhjad teha. Nii nagu noid on näha Kuremäe neitsilikkuse valvekoodise elik kloostri õuel...
:D

A.I.V.O. ütles ...

Lisan juurde, et kui majale tuuletõkkeplaat ja uue voodri peale saaks, siis kuluks ehk vähem puid.
Samuti nagu sauna soojustamiseks kuluvat kivivill+tuuletõke+vooder...
Aga see kõik on praegu raha taga kinni - mul polegi teist. Ja panka ei hakka sellepärast tülitamagi.

Kaamos ütles ...

Väga imelik. Ma justkui kirjutasin siia eile veel ühe kommendi, kus kurtsin oma viimase peal oskuse üle laduda ükskõik millise kujuga puuriitu, mis ALATI lõpuks ümber kukuvad aga - ära kadus. Vist unustasin nuppu vajutada.
Hm.
Maja on mul külm kui kuur. Mõned aastad tagasi oli külm nagu ilma seinteta kuur, siis sai mul siiber ja nüüd on aknad vahetatud ning põrandad osaliselt soojustatud.
Äh, odavam oleks buldooseriga plats puhtaks lükata ja uus maja ehitada, aga ...

A.I.V.O. ütles ...

Tegelt arukas renovatsioon on odavam - ei vaja vallast papreid.
Kui buldooseriga plats puhtaks lükata, selleks pead vallast küsima järgmisi papreid ja maksma: lammutusluba - tuhatkond eeku, uu projekti kooskõlastus - lisaks projekti maksumusele jälle tuhatkond eeku, peale uue maja ehitust - kasutusloa saamiseks kah tuhatkond eeku...
Võta parem pane püstkoda ilusasse kohta püsti...
Pead jälgima, et pindala ei ületa 60 ruutmeetrit
:D

A.I.V.O. ütles ...

Ahjaa, miks su puuriidad, olgu mis tahes kujuga, ümber kipuvad kukkuma...
Ma konsulteerisin asjatundjatega - nemad pakkusivad varianti, et sa võtad puuriidast puid alt nurgast...
:D

Kaamos ütles ...

Hmmm.. püstkoda põrandapinnaga alla 60 ruudu ... naksnaksnaks... diameeter seega alla üheksa meetri.

Piisav.
Lähen raiun mõned latid/tõurastan paar põtra (kumb esimesena juhtub).


Ma võin oma puuriidad politseilindiga ka ümber piirata, ikka varisevad. See on TALENT, mitte juhus!

A.I.V.O. ütles ...

Talent!?
Sellisel juhul tuleb saatesse regada...
Talendijaht või midagi taolist.
Ära hoia oma talenti vaka all!
:D