23.12.16

Aasta oli siis vist '72

Vanast ajast on meelde jäänud selline kild, kus esimest korda elus rongiga Haapsallu sai sõidetud. Oli see hilissügisene, vast novembri lõpp, aga võis olla ka detsembri keskpaik, karge ja vähese lumega aeg, kui mind sanatooriumisse talutati.
Ega mul kõike sellest ajast meeles olegi, kui paar asja on mällu küll kinnistunud lisaks eelnevale.
Üks neist tempel-mällu-igaveseks-tüüpi mälukatke oli see, kui kaanetas kuursaali ümbrus. See oli juba sanatooriumi aknast juba näha, nõndapalju kui silm seletas. Paari päevaga oli kogu see laht jääkaane all. Halli ilma eredaimaks kohaks jäi see seik, kui ma kaesin aknast, kus üks tüüp läks oma autoga – marki tõesti ei mäleta, nelja-aastane pätakas ei jaganud noid eriti – jääle ja tagasi ei tulnud. Igatahes paar päeva hiljem oli jälgi veel jääl näha.
Siis samast ajastust oli mul kokkupuude näärivanaga – esimest korda elus võhivõõrastega ja ei ühtegi omainimest polnud manuliseks. Kõik, nii suured kui väikesed, olid mängutoas ja too oli lausa piltpostkaardiline vaade, üleüldine hämarus ning valgus oli ühes nukas koos kuusega. 
Ma ei usu, et ma miskit seal taidlesin, aga ma sain vähemalt küpsisepaki, mille peal kiri „Piparkoogid”. 
Miks nii mäletan, kui ma lugeda ei osanud, on siiani ajumüstika.

Kommentaare ei ole: