20.7.09

Kõik rajad viivad... Tarbatusse!


Reedel 17. juuli õhtul vopsas Ruts korra netti ja teavitas, et nad sõidavad parasjagu naisukese ja väikese madistajaga SW-Fe-via (loe: edelaraudtee) rongi esimeses klassis Tarbatusse ning seal vagunis on nii baar kui WiFi.

/Remargi korras peaksin mainima ära, et nagu Ruts toonitada armastab: mina olevat kõige suurem süüdlane selles, et ta oma elu armastuse leidis. See tähtis toiming juhtus Tarbatus Põssa-aasta vastuvõtul.
Mina oma tagasihoidlikus isiksuses salgan selle maha, et hiljem kahjunõuet minu suunas ei tuleks./


Mul mõnikord juhtuvad pikad juhtmed olema, mis tihti ka lühisesse lähevad.
Küsisin siis Rutsilt kaastundlikult, kas ta jäi istuma? Siis torkas pähe, et kuna madistaja alustab pea 5 aasta pärast kooliteed, küsisin vanalt pingviinilt: „Harjutad poisi nii välja, et kooli esimeses klassis nõuab baari olemasolu?“
Ega mul palju aega mölada olnud - pidin sanna kütma minema. Muidu jäänuks ihupesu poolde öösse. Hommikul oleks unise näoga terve päeva ringi tuianud. Kellele seda jama veel oleks vaja läinud.

Laupäeva hommikul logistasin rongiga Tarbatusse, kus pidavat Hansapäevad© peetama.
Tarbatusse jõudes oli selline tunne sees, et täna miskit juhtuma või toimuma hakkab. Eelaimdus tundus niivõrd tugev, et pearaputamise või kaine mõtlemisega seda ärevust juba maha ei surunud.
Raeplatsile jõudes tundsin, et kõhtu on vaja ette valmistada pikaks päevaks.
Asetasin oma istmiku suvalisele toolile ning kohe oli mu kõrval üks kena näitsik. Esitasin tellimuse seljankale ja kohvile. Heitsin pilgu ringi ning märkasin kunstnikke, kes einestajatest pilte sirgeldasid.
Helpisin parasjagu suppi, kui mu pilk kohtus kunstnike juhendaja pilguga. Täiesti boheemlaslik välimus oli teisel, alates võrkkaabust peas lõpetades hiina ketsidega jalas. Riietusega eriti kontrastne oli tema eht-indiaanlase moodi nägu.
Tema teavitas, et järgmisena võtavad modelliks minu.
Noo kuradi kurat, vandusin endamisi. Raputasin pead ja...
Mis te arvate, et see žest neid peatab? Ei peatand ühti.
Juba olidki mu ümber, pliiatsid ja lõuendid hakkamas.
Mu peas keerlesid juba kentsakad mõtted. Üks näide, mis meelde jäi: Kas ma pean nüüd lusikat hoidma suu juures? Supp jahtub nii ära... käsi samuti... Möhh? Mis, käsi jahtub ka või? Irw, eks ole?

/Remark taas: ammusel ajal, kui ÖöHulkuri kodukat aretasime ning seda loodetavasti ka paremaks tegime, oli üks tüüp mind nimetanud issandaks. Kurat seda teab nüüd takkajärgi, aga see nimetus jäi mulle kinni nagu tõrv pigilinnule. Heatahtliku huumoriga hea aasida teistel mind./

Lasin kunstnikel kätt harjutada. Minusugusest issandast pole seni ühtki ikooni loodud. Olen siiski reaalne isik, mitte väljamõeldud maailmalooja.
Kui visandid paberile kritseldatud, sain mahti hinge tõmmata.
Lunastasin mõned ikoonid välja.
No mine tea, kuhu teised lähevad.
Ma arvan, et loodusmuuseumi, kus seniajani pole elava issanda kujutist.
Nüüd vähemalt neil on, mida rahvale näidata.

9 kommentaari:

ÖöHulkur ütles ...

Selle kunstnike ninamehe kirjeldus tõi millegipärast silme ette Tõnu aru... :D Äkitsi oligi.
Kas ta sulle šungiiti ep pakkund?

A.I.V.O. ütles ...

mõhh?
assoo!
lugesin veel kord eelneva loo läbi ja...
kurat, mul jäi mainimata, et see pealik oli hoopistükkis vanem naisterahvas.

ÖöHulkur ütles ...

Selver. Tõnu Aruga sattusime kyll Tarbatus kokku. Ta kah võrkkaabu ja ketsidega...

ÖöHulkur ütles ...

Nyit takkaperrä kargles pähe, et ju see kunstnikumutt nime poolest Anu Tõru olli... :D

A.I.V.O. ütles ...

Ei olnud ka Anu Tõru...
Ma kaesin ikooni alt, hoopis Maris ... edasise tuvastamiseks vist pean apteekri manu minema, nemad ju loevad ka kõikse võimatumat käekirja.

Anonüümne ütles ...

Maris Tuuling?

Unknown ütles ...

Kena oleks, kui 1 ikoon pandasse ka seia rippuma. Näituseks päisesse või kuhugi sinna ülespoole, kus issanda koht om, siis teass ka keda kummardada ;P

A.I.V.O. ütles ...

Ega ei pane küll... Nõnda võtan kunsti-pööblilt ära võimaluse raha teenida. Seega, kui tahetakse mind kuskilt ikoonilt näha, tuleb kunstinäitusi külastada ja selle eest tuleb ka maksta, see raha läheb osaliselt boheemlaste (olgem ausad, kõigil kirjanikel, muusikutel ja kunstnikel on boheemlase alged) eluolu parandamiseks ning uute ikoonimaterjalide muretsemiseks, et issandaid ja emmandaid ikka rohkem ja rohkem oleks. Ma pole kade, nagu seda on piibli-Jahve.
Pealegi pole ma kulupea, keda kummardada.

Anonüümne ütles ...

irw, et sii smiskite kunTSi tudengite töö näitusele??? Nu mitteusutav :S