10.11.12

Saamata jäänud tulust

Kujutage ette situatsiooni.
Mina vaene mehike ajan ühe ettevõtte püsti ja ostan, või ütleme moodsama kõnepruugiga -investeerin-, sinna oma viimse veeringu, muretsedes neid asju, mis mu äriplaani järgi on kirja pandud stardipauguks.
Heakene küll, palkan ka inimlooma, hea idee puhul kohe koguni mitu.
Tegutsedes selles valdkonnas aasta-paar vee ja leiva peal, pakkudes alla omahinna ja seeläbi võites hangetel mõned tööotsad.
Ühel hetkel kerkivad kõrvale mitukümmend sarnase nišitootega konkurenti – üks suurem kui teine.
Süüakse mind turult välja.
Mina olen pankrotis ja samas ka kogu mu raha on kõigi nelja tuule poole haihtunud.
See on äri.
Mina saan sellest aru.

Sest konkurendid on mu idee üle löönud ja tegutsevad sel alal veelgi tulemuslikumalt, kui mina seda suutnuks teha.
Ei lähe mina ka konkurendi klientide manu sisse kasseerima saamata jäänud tulu.

Või on ka mul õigus/kohustus Pisipehme korburatsiuuni tegevust järgida, nõudes kohtu kaudu sisse saamata jäänud tulu?
Ses mõttes, et teadustan - ligi pool selles valdkonnas teostatud toodetest kuulub mulle, kuna mina mõtlesin tehnoloogia välja ning sellega seoses palun makske mulle nüüd mu saamata jäänud tulu kinni!

Mind saadetakse persse selle ilge mölina peale.

Riik mind ei aita, küll aga võõramaiste firmade palgal olevaid ahvukaate...

Mõni tund hiljem lisan juurde:
Mida ma tahan ütelda, on see, et saamata jäänud tulu on spekulatiivse oletusega.
Lihtlabane raha väljapressimine mu arust.

Kommentaare ei ole: