21.2.13

Millega sisustasin eelmise nädala vabad hetked?


Katsetasin neil päevil LinuxMint 14 KDE töölauda.
Tõmbasin 32-bitise ISO alla, kõrvetasin teise DVDle ning proovimine võiski alata.
Kõik oli kena.
Tutvumise järel otsustasin LM14 ASUSe EeePC901 pisiläppari kõvakettale ajada.
Peab mainima, et asi töötas.
Seadistasin kõik oma käe järgi ära – see käis lihtsamalt, kui lootsin.
Pärast mõningat kasutuskogemuse hankimist tundsin, et miski on puudu.
Puudused olid siis järgmised.
Pärast teatud aega eemalolekut ei funganud mitte miski, olgugi et vooluhalduses oli ekraanisäästja ja muud sellega seotud protsessid kinni pandud. Miski asi oli kooma tõmmanud.
Kui ma läksin seadistustes üle väikesülearvutile mõeldud välimusele, siis ka seal tõmbas miski köie kõri ümber kinni.
Mõlemal juhul aitas välja kontoriroti hea sõber – kirjaklamber.
Üks küsimus veel, miks installi käigus ei loodud swap saaleala?
Viimase puudumisel tundsin, kuidas programmid jõnksutasid.

Miks ma sellest kirjutan oma plöögas?
Kuna LM kommuun, kes asja arendab, on põhiliselt inglisekeelne, siis ma ei hakka ju oma ämbrisseastumist munakollase tõlkija kaudu edastama. Seesinatine tõlkeprogramm võib asja hoopis arusaamatuks teha, et ei mõika ei probleemile teavitaja ega ka lahenduse pakkuja.
Tekiks Paabeli segadus.
Kui keegi on valmis need veateated inglise keelsena edastama distro valdajale, siis ma tänan nähtud vaeva eest.
Muidu oli hea kogemus.
Kuna need ülalmainitud vead häirisid mu kasutust, et läksin tagasi LinuxMint 13 Mate töölauale.
Olgugi, et see on palju noorem töölauasüsteem, on ta ülimalt stabiilne. Vähemalt minu raalis.
Tõele au öeldes on Mate tegelikult vana Gnome2, mille hülgasid pea kõik suuremad distrod, kui Gnome3 peale üle läksivad. Viimane on võetud kasutusele just pihuseadmete ja muude tahvlilaadsete raalide tarbeks, ei taheta ju sugugi sellest rongist maha jääda.
Oma tõmblemiste perra on need distrod, mis valitsesid aastaid DistroWatchi edetabeli tipus, kaotanud oma kohad neile, kes pakuvad tarbijaile stabiilsust.
Samas saan ma neist suurematest aru. Nad teenivad klienditeeninduse või suppordi pealt.
Kui aga igal suvalisel hetkel pööratakse asi puhtalt lehelt, siis peavad kõik aru saama, et sel toimingul pikka pidu pole.

Kunagi oli kasutajasõbralik distro Mandriva, millele algajana sain enam-vähem asjale pihta.
Minu meelest oli see KDE-distro üks parimaid enne, kui KDE kogukond uue töölaua kasutusele võttis.
Eks see uus asi asja kihva keeraski.

Kommentaare ei ole: