2.5.15

Elronist peaks samuti paar või enam rida mölisema.

Millegipärast on mul siuke tunne, et Elroni juhtkond on ärr unustanud põhimõtte, kus rahva elik riigi rahadega ostetud rongid peaksid olema ka rahva teenistuses.
Ükskõik kudapidi kaed, on juhtkond hõljumas ikka veel pilvedes või ei jagata matsu.
Viimati väideti, et nemad autodega konkureerivad ja seetõttu ei saavat kiirrongi vahepealsetes peatustes pidama kui maakonna suuremates linnades.
Mina küsiksin hoopis, kas on vaja üldse kiirrongindust arendada?
Käesoleva rongipargiga, mis teiste riikide silmis on teoreetiliselt linnalähirongid, ei saa seda kiirrongivärki sisse seada, kuna saja km peale tuleb tsirka kümme minutit ajasäästu.
Kujutage ise – saja kildi kohta kümme minti ajasäästu?
Kui tahtmist kiirongindust arendada, siis palun, Elron telligu uued rongid ja dotatsioonid nende liinide ülevalpidamiseks ei rakendu, kuna need on puhtal kujul kommertsliinid, siis opereeriv ettevõte peaks ise toime tulema piletituluga.
Õigem oleks ka üleüldse konkureerimine muude transpordivaldkondadega ärr lõpetada, sest see on mõttetu tegevus ja see soodustab riigi elik rahva rahade elik dotatsioonide aurustumist ei-tea-kuhu...

Konkreetne piletitasusüsteem toimima!
Praegune on jube, mis seal toimub – Revalisisene tasuta sõit (mis on iseenesest juba kahekordne dotatsioon – riigi toetusele lisaks Revali maksumaksja papp taotud kohaliku usuhullude elik linnavõimupea tahtel*), kuu kangelased, tsoonide ja kilomeetri arvestuse segu – kõik see jabur bardaklus viitab sellele, et kellelgi on kasulik selline segapudruna väljapaistmatu piletihind. Kuigi kogu see krempel peab toodud olema ühtsetele alustele, kas siis tsoonide või kilometraaži kaupa, aga mitte nende segu.
Kui kogu eelnev kirjapandu asi on korrastunud, ja ettevõte ka mõningat kasumit toodab, vaid sellisel juhul tuleks mõelda ka soodustuste juurutamist.
Praegune süsteem on rohkem kui läbimõtlemata hullumaja, kus Elroni juhtkond on patsientide hulgas – mitte ühtegi arusaadavamat ettepanekut või -võtmist pole sealt tulnud.
Kurat võtaks!
Õpeta seda va Elroni juhtkonda nagu oma titte maailma toimivusest aru saama!
Peamine asi, mida teha – logistiline pool paika. Ei tasu muuta igas kvartaalis sõiduplaane, siis tuleb bussiliiklus ka järgi elik bussifirmad peavad hakkama arvestama raudtee sõiduplaanidega – tekib sümbioos, mis on päris kasulik mitmele osapoolele. Reisijad saavad õigel ajal rongile/bussidele ja jõuavad rahuolevalt oma sihtkohta ning annavad suure panuse sellesse, et Eestis on kurradima hea elada!


__________________
* - Revali tasuta transport peaks siiski ka lennuliikluses toimima – linnaisene sõit on tasuta! 
Lausa imelik, et Revali elanikkond sellist oivalist võimalust ei kasuta...
Või on see valitute pärusmaa?

3 kommentaari:

ÖöHulkur ütles ...

Muusääs, (tulli lihtsalt miilde), Keilan olli vist vahepääl kohalik pussitransa (vist 2 liini üteainuma pussiga) kõigile tasuta. Mitte aint kohaligele.Nüit ei tiiäki, kas viil piäss toimima. Mine vai Keilade uurima.

A. I.V.O. ütles ...

Ei oska siin kaasa röökida - Keila jääb minule vähemalt küll hoomamatu kaugusele, lisaks pole mul ühtki tuttava-sügelise-sõberi elementi seal elunemas...

A. I.V.O. ütles ...

Et siis kaks liini üheainsama bussiga...
Mul millegipärast hakkas siuke pildijada peakolus kerima, et buss sõidab tänavat mööda, siis kuna üks marsruut põikab kõrvaluulitsale, siis lõigatakse transpordivahend nagu kirvega pooleks - kes ei osanud õigel ajal õigele poolele sättida, lõigatakse ka pooleks; paari kvartaali kaugusel siis ühtib taas kahe-pooliku-bussi teekond, siis traageldatakse/keevitatakse sõidu pealt buss kokku; ei taha mõelda, mis saab, kui ristub kuskil poolikuliste busside teekond - üks pool on juhitamatu!