24.10.15

Kribamisemasin

Ostsin nädal tagasi endale uue kribamisemasina.
Rebuõngitseja tüüp teine – rebufishing või midagi sarnast.
Millegipärast jäi mulle silma Dell Latitude E6410, mis haises veidi roiskunud läti kana akna järgi, kuid aru saades kapitaalsest veast, oli nüüdseks peale pandud enne uuele ringile paiskamist „maagiline seitse”.

Imelikud on küll raalimüüjad – mainivad ärr küll, uhkusenoot hääles värisevalt nagu lamba mökitus, et vinn seitse jooksutab masinat, aga seda ei osanud konkreetselt ütelda, kas masinas sitsib pisipehme UEFI-leiutis, kui jah, siis kuidas see teovõimetuks muuta. 
Nõnda et ma pidin ühe väiksema loengu pidama sel teemal. 
Lõpuks küsisivad, arusaamatu ilme larhvis kinni, milleks see juehvi kinnikeeramine vajalik peaks olema?
Ma rehmasin selle peale käega ja ühmasin suunukast, et järgmine vinn pidi olema puhas nuhkvara, mille kasutamisel ei saa raaliomanik ühtegi käiku oma teada jätta – kõik andmed, mis sisestatakse raali, on samal hetkel ka serverites, seda muidugi võrgu olemasolemisel. Panga ja muud paroolid sealhulgas. hullem on ees siis, kui mingi kolmas osapool murrab läbi tulemüüridest ja saab oma käsutusse kogu teie isikut puutuva andmevaranduse, et hakkabki näiteks sinuna või hoopis sinuna igasugu pättusi sooritama...
Lisaks eelnevale, kui juhtub keegi teie raalides poolkogemata kasutama mingit plaati mingil suvisel õhtupoolikul, kus te grillite vorsti, joote õltsi ja naudite sellesamaselt plaadilt mingit üliägedat muusikapala, siis lendavad Uduste-rotikambad suure kimaga kohale ning nõuavad teilt autoriseerimata esitamise eest räiget pappi...
Novot selline on tulevik!
Aga mina minimeerin noid riske – mädase vinni pigistan ärr tühjaks ja tupsutan alkoholiga nigu teismeline ning istutan steriliseeritud kohale tsiviliseeritud kombel pingviinilise.
Kae, te juhmakad inimeseloomad, vaat sellepärast ma küsisin teilt selle kohta, millele peaks iga kasutatud raali müüjad oskama elementaarselt vastata – kas BIOSest annab UEFI välja lülitada?
Kas aga raalimüüjad mu möla viitsisid ikka lõpuni kuulata, on iseasi.
Aga ärr ma selle massina tõin.

Kodus larhvitsesin veits toda kurikuulsat seitset, siis otsustasin hoopis Mageia4 peale istutada, misse uuendas minu nõusolekul end Mageia5-ks, kuna vanema toetus lõppes hiljaaegu ärr.
Esialgu küll tegin partitsiooni pooleks, hiljem on aega küll täielikult kogu kõvakettatäius Antarktikaks muundada.
Eile siis märkasin, et ega see aeg kaugel olegi – juba on vinni kümne ikoon platsis, esiti küll süsteemiuuendusena tegumireal. Juhul, kui ma nüüd selle seitsmega netti lähen, siis äkitse uuendab peale seda kümnele ärr, ilma minu käest nõusolekut küsimata.
Raisk, ma röögin.
Aga selle vastu on Dellil rohi – traadita sideme riistvaraline lüliti, mis tarkvaraliselt ei tohiks nagu toimida...

Panen siis kribamisemasina strateegilised andmed ka kirja enne, kui need kleebiselt ärr kuluva.

Dell Latitude E6410
Intel Core i3-370M @ 2,40 MHz
4GB DDR3 / 250 GB 5400 RPM HDD
Intel HD Graphics kuni 1696MB
1280x800 14,1” LED
DVD-RW / 4 x USB / eSATA
VGA / DP / LAN / WiFi / FW / FP / SD / EC
ID-lugeja / ALS
Windows 7 Home Premium


Nagu näete, pole siin sinihammast, aga millegipärast on siin "kitsede" abivahend - sõrmejälje lugeja. Mille ma elektrikuteibiga kinni katsin. 

4 kommentaari:

ÖöHulkur ütles ...

Mu mälu perrä om UEFI määneki BIOSe asemik? Vai mäletä valede.
Tõisalt, suuremb ulk Linuxi distroit lähvä' UEFIga raalile nigu niuhti. Ekstä ollene tollest, kas distroaretajal om vastava jõuguga leping sõlmitu' vai ei.

A.I.V.O. ütles ...

Ega sa mööda panegi.
Mu masinal annab BIOSest ilusti UEFI kinni keerata, seega on (mul) nüüd kasutusel sihuke vahepealne (parafraseerides: ei ole bios ega uefi) masin.
Buntulised lähevad jah peale, nõndapalju kui ma maailmas toimuvat hooman, aga Mageiaga oli asi lahtine, nüüd on vast ka nemad asja ärr lahendand, ainult et lahenduskäik kõlas nagu päraku kaudu hambapuurimine. Tuu tähendab - võimlemist olla pusimisel üksjagu.
Ma eriti ei süvenend sellesse, liiatigi, kui kogu tekst on ingliskeelne.

ÖöHulkur ütles ...

Muide, üts märkus viil - UEFI om Inteli, mette bisibehme aretis.

A.I.V.O. ütles ...

Wikipeedia andmetel on EFI Inteli aretis.
Aga kuna üksinda on raske asja aretada, siis andis Intel koodi vabaks.
UEFIt haldab miskipärast mingisugune Foorum.
Mingi tegelane on marus tollepärast, et kuigi UEFI on avatud koodiga, pole seda siiski ajurid, mis on kinniste koodidena Inteli käsutuses...

Millegipärast on pidevalt siit-säält läbi käinud teave, nagu billipehmo või pehmobill surus tootjatele peale selle juehvi.