4.6.10

Füüsikaseaduste aegu...

Teate?
Et helikiirus on valgusekiirusest kiirem.
Mina ei teadnud, sest koolis taoti füssatunnis pidevalt pähe, et valgusekiirus on kõige tipp ja sain selle eest cum laude...
Nagu teadust pööratakse viimasel ajal pea peale, siis pean seda va tuubingut veidi revideerima. Tänapäevastes tingimusis, kus kõigil on teada tuumapommi ehitus, mille eest varem seina ääres nagu nutumüüri man jee-ruusa-lemmas seista kästakse ja palvetada viimne palve ärr ning saad tänutäheks kuuli rindu, pidigi kõik võimalik olema.
Näituseks toon mitmest juhtumist paar, kus heli oli tõesti kiirem kui valgus.
Nimelt esimene oli selline asi nagu jooksuvõistlus kuskil staadionil, kus Heli-nimeline näitsik tegi pika puuga ära poisile perekonnanimega Valgus. Asi oli üsna proosaline - viimane oli eelmine õhtu liiga kaua pidu pannud, et jäi lihtsalt jooksu pealt magama ning viidi hiljem marrastustega hospitalli. Ütle nüüd veel, et jooksmine turvaline spordiala on.
Pigem granaadiheide või kuulitõuge suht turvalised. Viskad koorma täiesti nii kaugele kui jaksad ja kohe pikali pauku ootama, käed kõrvadel.
Teine juhtum on lausa igapäevane, mida kogeb kindlasti igaüks.
Mitu korda olen juhtunud heli kuulma enne, kui näen masinat.
Taolisel juhul on tegu ratastel tiskuteegiga, kus kõva tümakas pärsib valgusekiiruse juba eos. Kõik said aru, aga mittemõikajale tuleb puust ja punaselt (kommunistlikult?) lahti seletada: vali tümakas jõuab enne pärale kui vähe kõrgemal asetseval silmakoobastes asuvad nägemisorganid tümaka põhjustajat näevad.
No selle perra ma arvasin et olen juba vanaks jäänud, et enam miskit ei näe. Käisin selle murega silmatohtri man, aga see rahustas mu maha, öeldes, et mul on suurepärased silmad, paljud ihaldaksid neid...
Ihaldusväärne olla???
Tänan, ei...
Katus pidi sõitma hakkama.
Juhul, kui ma sealt alla ei saja, on lootust mul homme õdaq Metsatölli kuulama minna, mis toimub Tarvanpää lauluhiies.
Kaastegev on Oort.
Aga nüüd võtan aadama ülikonna ja lähen sauna.
Noh, kõrvu pesema...

Taustaks lasen:

Kommentaare ei ole: