15.10.10

Kidra restauratsioon võhiku käes. Osa 3.

Niisiis, pärast linnaskäiku tuli mulle meelde, et pidin pva liimi ostma, mis jäi üldse ostmata. Ei hakanud tagasi kimamagi.
Pähe torkas mõte, et loktaidi liimiželee (ärge te juustesse seda vajutage) kärab kah klotsi ja kidrakaela kokkuliimimiseks.
Mis meelel, see ka tehtud sai.
Eile käisid mul külalised, kes kaubandusega väegade kursis. Küsisin, kas neile on silma hakanud keelepingutid. Et mul läheks paar tükki vaja. Selgus, et täitsa olemas. Ainult, et teise kidra küljes. Täna hommikul toodi see kitarr minu kätte koos selgitusega, et kunagi taheti 6keelelisest tosinakeelelist pilli teha, siis oli tuunitud ka vastavalt.
Sealt sain siis keelepingutid.
Korraldasin asja ära ikka tasa ja targu.
Tuhnisin veidi sahtlites, kuna minu mälu järgi pidi kolm karpi 7keelelise kidra keeli olema. Alumise sahtli tagumises sopist siis leidsingi. Sai omal ajal plaanitud kandle jaoks muretsetud aga loomingulisusest tuli nats puudu, et see idee jäi poolikuks.
Keerasin alates jämedamast keelest alates kuus keelt kidra külge.
Heliseb küll.
Üks aga on nüüd.välja settind – kitarri kael on vähese nurga all viltu nagu ekspääministril, kes kunagi Lihulas möllas.
Tulem on siinsamas.

Elektrilist osa ei hakanud ma tagasi panema, kuna saundheidi olukord pole veel selge.

10 kommentaari:

Udo ütles ...

Siis jäi Sul üle kõige peenem keel jah. Tegelikult peaks küll välja jääma jämedamast neljas.

A.I.V.O. ütles ...

Nüüd, kus see välja öeldi, meenus ähmaselt kuskilt ammuloetud/kuuldud? tõsiasi mullegi.
Loogiline ka.
Kidrale asetatakse alates kõikse jämedamast ja kõikse peenemast keelest paika.
Teisisõnu - tullakse keskele kokku.
Samas kidra kael on niiviisi toimides tasakaalustatud.
Eks ma järgmise pilli taastamisel nõnna toimingi. Et tuunitud 12keeleline pill saaks oma esialgse 6se kuue tagasi. Vat sellel pilli kallal on rohkem vaeva vaja näha...
Selleks pean Revalisse või Tarbatusse sõitma keelepingutite järgi. Tarbatus ma tean, et Rüütli uulitsal on keldripood, kus on igatsugu muusikariistu...

A.I.V.O. ütles ...

Jätsin keskmise keele välja.
Nõnna, et nüüd peaks asi kombes olema.

Tänusõnad, Voldemar-August!

Pilli häälestamine jääb minu poolt ära...

autor ütles ...

Miks häälestamine ää jääb?
http://www.google.com/search?q=online+quitar+tuner&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:et:official&client=firefox-a

autor ütles ...

blaah, mis rõve link
guugelda online quitar tuner

A.I.V.O. ütles ...

Tänud, Duhh!
Põhjus, miks ma ei saa häälestada, on see, et ma olen lapsepõlvest saadik vaegkuulja.
Ma võin selle kuulmise perra, mis mul alles on, pilli timmida, aga profesionaalselt küll mitte.
Ja veel- koolis pole mulle muusikat ega noodikirja õpetatud, aga ma naudin head muusikat...
Iseõppijana olen paar-kolm lugu laenatud kidraga selgeks saanud, aga need on saated mu enda luuleridadele.

Udo ütles ...

Võta heaks. Minu pill sai ka ühe vopsu mille tulemusena pidin teist liimima. Ju ma ka siis teda enam päris otse ei saanud, sest õieti häälde ta enam ei lähe, tee või tina. Olen ikka plaaninud uut osta, aga. Kehva ei taha ja hea peale ei hakka rahakott.

Udo ütles ...

Aitäh Duhh häälestus nõuande eest.

A.I.V.O. ütles ...

Kui mitu asja on korraga käsil, siis ei tule korraga meelde ka see asi, et sel ajal, kui keeltega mässasin, kruvisin kaela taaskord lahti. Otsisin võimalusi viimase sirgeks ajamiseks - NSVLiidu kopikas, Polski grosz, Saksa €sent, Hiina papist küüneviil, igasugu paksusega seibid jne... - võimalusi kui palju, jäin siis pidama papist hiina liivapaprile, mis poes on müügil kui küüneviil.

ÖöHulkur ütles ...

Tulli miilde, et Linuxile om olemassa kidrahäälestamise proge gtkguitune...
Kunagist musa ja yldse helitöötluse progesid uurides sattus silma. Lisax om viil miskised heliefektide ja muu säändse proged. Rakarrack jne. Põhjusmõte olli, et krutid kidra raalile takka ja lased kasvai speed-metali :D