31.7.13

...Mageia...

Juba mõnda aega toimetan siin Mageia nimelise distroga.
Kunagi sai lubatud katsetuste plaani võtta teine.
Esialgsed kiire ülevaatega katsed näitasivad, et asi polegi naa hapuks lännu, kuigi eksikombel sai tõmmatud ja platele kärsatatud hoopis installikas, mitte elusplate, millega saanuks tutvuda nagu ma linuksilistega ikka tutvun.
Minu siirad ja sügavad vabandused õigustet nördimuspuhangu eest, millega ma kostitasin Mageia meeskonda. Seda mitte nii avalikult.
Ootasin siis mingit vaba ning sobivat hetke, mis saabus paar päeva tagasi.
Tegin mõned viinad ning pärast ka õlled ja asutasin end süleraali takka istuma.
Ma ei mäleta kahjuks, mida ma esimese korraga kokku keetsin, et pimedus valitses ekraani peale uuenduste allatirimist teostatud taaskäivitamisel. Aga ilmselt midagi hullu ka polnud, kui ma peale viinapitsitäie haljast ja sakuskat peale hinge alla toimetades teostasin uue süsteemi pealeajamise.
Seekord läks juba õnneks.
Jah, esimene kord jäi sakumm peale hammustamata.
Lasin masinal ise toimetada, ei hakanud oma tarkust välja näitama.
Ma õieti ei jaksanud viimast teha – teadvus oli tormisel merel, et pidin metsikult tasakaalu hoidma.
Ja see väsitas hullult.

Mageia on sisuliselt noor distro, ehkki vanad kalad Mandrivast on selle projekti taga.
Mandrivast pole viimatisel ajal miskit kuulda olnd, kuigi omal ajal sain just selle distroga sinasõprusega tuttavaks, et leidsin selle üsna kasutajasõbraliku olevat.
Eks juhtkonna ja kommuunivaheline ebakõla seal mängus oli, miks lahku mindi.
Vahepealsed aastad olin Debiani pakimajanduse (apt) lummuses, mida kasutasid nii Elive, Xandros ja *buntud ning selle derivaadid LinuxMint, ZorinOS...

Nüüd oleks väga hea võrrelda apt. vs. rpm.
(Viimatinimetatu on muide RedHati aretis.)
Kuid vara on veel seda teha, kuna alles sain rpm.-i kasutavat Mageia3 oma vanale Delli läpakale peale aetud. Viimane aga lippab nagu noor setukas oma poolegigase mäluga.
Kõik töötab nagu valatult.
KDE töölaua rakendusi kaedes on nood ikka üsna võimsad võrreldes päkatsi omadega.
Praegu ma arvan, kui midagi hullu ei juhtu, siis tuleval kuul teen esialgse kokkuvõtte.
Aga noh, kalkun ka arvas...

Kommentaare ei ole: