7.7.14

Raisakull annab aru

Nagu ma pikapeale aru hakkan saama, olen seniajani puhta valesti oma kondiaurumasinat juhtinud.
Seda kõike alates sadula asendist läbi sõidukujundi lõpetades kurat-üksi-teab-mis väntamissagedusega. Tuu viimane pidavat jube tähtis olema, et algaja pidigi eest väikseima ja taga suurimaga alustama teekonda prohvesionaalide sekka. Pulsisagedusest ma ei kõssagi.

No ja eile tegin ca 60verstalise ringi, kasutades enamuse teekonnast ees keskmist hammakat ja tagant kah keskmist elik neljandat hammakat. Enne sõitu sättisin veel sadula tahapoole. Trass koosnes enamuses asfaldist, sekka kruusa ja Aegviidu metsaalust, mida tuntakse presiidiumi rajana. Siis panin kruusa peale tagasi ja kimasin VHM-i suunas. Otsustasin kõrvalasuva maastikuraja kah ära proovida – 622x32 linna-tüüpi rehvidega läksin ludinal ülesmäge – kuskil 150 meetrit või tsipa rohkem maad hiljem ristus see maastikurada uuesti kruusateega, siis jäin viimasele pidama. Otseselt VHM-i ei viitsinud vändata, võtsin kursi hoopis Lehtmetsa peale, kust Jänedale tagasi jõudsin.
Siis otsustasin, aitab naljast ja sõitsin mööda Piibet kodu poole.
Niisiis rada – kodutanum-Jootme-Lehtse-Patika-Jäneda-Aegviidu-Lehtmetsa-Jäneda- Sipelga- kodutanum – spidoka andmeil oli 60,29km, mille läbimiseks läks aega 3:12:47, keskmiseks kiiruseks kujunes 18,7 ja tippkiiruseks 43,1km/h. Selle viimase tulemuse sain Patikalt alla veeredes pedaalidega kaasa aidates. See käis nõnna – alul lasin rattal kiirust koguda ja kui enam numbrid suuremaks ei läinud, siis alles aitasin pedaalidega takka, samas vahetasin ka käigud eest suurema ja tagant väiksema hammaka peale.

Totaalne ajanäit on tänase seisuga 31:27 peal ja selle ajaga on sõidetud 609,3km.

Pole vaja meenutada, et viimased viis versta olin nagu ausõna peal – paremasse koiba tahtis kramp siise lüüa, sestap pidin lõpus tempot nii alla võtma, kui võimalik.
Aga see ilm oli ilus ja metsavahe lehkas täiega.
Vot taoliste hetkede pärast tasub veelkord see rada läbi käia, aga vastupidise suunaga.

4 kommentaari:

ÖöHulkur ütles ...

Oeh-oeh. Ei tasu näit ülekannete ja vänderdussageduste jutte väegä tõsiselt võtta, tuu om ikkegi individuaalne.
Tulli õkva miilde üts ommaarust suur prohv, kiä ragusi nigu sulatina, et "kett risti ei sõideta!" nink ku isi ütskõrd tollega vahele jäi, es julgenu' tükk aiga nägu näidätä... :D

A vut tuu sõiduasendi jutt om õkva õige. Püstine om niisaate kruiisimisess ää küll, a pikal sõidul väegäde är väsitäv. Tõne äärmus om tuu nuurte komme lasta sadul täidsä alla nink esiki taadepuule kaldu. Peräst omma põlve' nink sälgruuts varakult läbi. Alvembal juhul om näil taris ka proktoloogi ehk tagumenditohtre avitust, kuna tagaratta kumm om kannivahe är õõrunu'...

A uvi peräst küssa kah, et kuda ntx Aegviidu mail nink säält edesi rattatiide nink radadega sais om? Mõte provvaga säänne, et logistass konagi katekesti porknaga koskile nink võtass kondiraputaja kah ligi...

ÖöHulkur ütles ...

Eeh, veits sain su kribalusest esiki aimu, a tahass täpsembält iks tiidä. Mes perkele VHM? Vana-Harju Skautide Malev?

Muusääs, olle' nüit väheaaval omma kondiraputajal osa juppe vähäkse parembate vasta vahetanu', st Tourney klassi jupid Altuse vasta. Õkva tõne minek om.

A.I.V.O. ütles ...

VHM - ValgeHobuseMägi...

Mis puutub rattaradadesse, siis Aegviidu ja Jäneda vahel on kaetud rada asfaldiga, lisaks sellele veel valikuvõimalus ka metsa all sõita, aga siis peab jälgima viitasid.

Ma kahjuks ei tea ütelda, millised on Aegviidu põhjapoolsed rattarajad, kuid alati saab küsida RMK Infopunktist, mis asub bussijaamaputkast paarkend-kuni-sada meetrit Jäneda poole.
Niiet olen kodus rohkem lõunapoolsete radadega, kuigi ka siin oleks mulle palju avastamiserõõmu - Jäneda Linnamägi, Nelijärve tagune...

ÖöHulkur ütles ...

Kon man, laupaõdaku sannan kargse endälegi joba kolpa, et valget karva obese mägi.
Võhma jääss joba liiga tõse kanti :D