10.3.16

Mis kuradi spetsialist?

Viimati sõber kribas oma plöögas „elektrooniliste lubade” mõttetusest – parem on ikka ise kohapeal ärr käia ning sirka veerand tunniga on asjad jonksus, selmet oma silmamunandi taguseid rasvunud närve mingis iks ajavahemikus pool-päeva-kuni-nädal-kuu-aastasada laiussideks tampida.
Minu tähelepanekute perra on tal muidugi õigus.
Kuid kõik oleneb sellest, kui pädev on ametnik.
Muuseas sain sellel aastal ühe maatüki eest kahekordse maamaksu kaela.
Läksin siis vallamajja uurima, kas seltsimees „rahvaste isa ja generalismuse” aeg on tagasi tulnud?
Mu kiirem mõtlemisvõime andis esialgu valida kolme valiku vahel: kas astuda kolhoosi või on tasuta üheotsa Siberi-tuusik koos laudkõva koikuga mulle loomavagunite ešelonisse reserveeritud või hoopis kõrgeima karistusmäärana üleliigse maa omamise eest pannakse ehk mind seina äärde, kus pristavid mu pihta oma vintraudade haavleid täis magasine tühjendavad.
Vastutava ametniku man polnud ühtegi inimloomahinge segamas tema rahulikku oleskelu.
Ma siiralt mõtlesin, et tal on vähemalt aega minu murele vasturohi leida.
Võtsin oma okustaadid välja ning kirjeldasin probleemi olemust.
Maaspetsialist jõllitas raalikuvarit ning tal läks tükk aega, enne kui aru sai, milles puändipoint seisneb. Ja lubas selle asja korda ajada ning parandas ühe vea ärr elik kahekordsest sai ühekordne maamaks. Küll on imeline tuu virtuaalilm – paar klahviklõbinaseeriat ja asi korras.
Aga et ta võtnuks kätte ja uurinuks notariaalselt sõlmitud lepingu teksti, mille põhjal sellelt kõnealuselt maatükilt ühtegi kopkat mina maamaksu ei pea maksma, no looda ainult.
Niisama targalt, kui ma läksin, ei, ikka targemaks sain – et see maaspetsialist ei oma pädevust kirjaoskuse alal, tulin tagasi, et naasta nädala pärast, sest kord nädalas temal vastuvõtuaeg ongi, kuid see-eest raskemalt relvistunult s.o. nädala sees pöördunuks valla juristi man, uurimaks tema arusaama kujunenud olukorrast.
Kui mu vennas järgmisel päeval lajatas seadusepügalatega maamaksuseadusest ja võlaõigusest, ei uskunud nõnnanimetet spetsialist miskipärast neid paragrahve.
Alles ööpäev hiljem oli vallaametnikust maaspetsialist võtnud mu vennaga ühendust ja vabandanud ta ees, et tal siiski oli õigus, lubades see maksuasi korda sättida  ja ka minuga ühendust võtta.
Ei teagi enam, kas tuleb mul nüüd oodata „spetsialisti” külaskäiku ja tuutõttu pean mingi erilise kohvisordi linnast hankima või barrikadeerima uksed-aknad kappide ja diivanitega...
Ahjah, mis seal tahta, kui hiljaaegu lugesin naabermaakonna saitungi „Virumaa Teataja” veergudelt, et mitmetes omavalitsustes on spetsialistide põud.


2 kommentaari:

Ulf D. Mortum ütles ...

Jaah... Tolle kohvisordi ankimise teemal tulli õkva miilde JMKE versiuun 15 magamata üüst :D
Tõisalt, ekstä kipu ollema neh mõnel puul, et espetsialitse otsi tikutule vai suisa leegieitjaga takka. Tiiä, kas põdramaale är pakenu vai kiluliina keskperäkunna espetsialitsiss lännü...

A.I.V.O. ütles ...

Meil läts eelmine valla maaspetsialist pinsi pääle ja siis hangiti praegane kippelt Järvamaa avaratelt väljadelt...