19.2.10

Säästuaeg kummitab...

Ma siin jäin mõtlema ühte asja.
Nimelt, kui elu käib üle jõu, tuleb kuidagimoodi nii sättida oma tegemised, et saan jälle normaalse inimlooma kombel hingata.
Näiteks, kui raha enam sisse ei tule kuskilt allikast, tõmban mõned teenused järsult elik päevapealt kulumilt välja.
Võtame näituseks sellised tänapäevased asjad nagu elekter, interneedus, moblad, kõnetraadid jne.
Esmase asjana loobun mobiilmölafonist, kuna ilma selleta saan üsna hästi hakkama.
Järgmine shitgrupp on interneedus isikuliselt – ka sellest saan loobuda.
Kuna mul vanuse poolest tuttavaid vähe, saan adjöö öelda ka kõnetraadile.
Elektrita saan ka ilmselt kergema vaevata hakkama.
Need moodustavad igapäevase mugavuse, mida ma olen tarbinud aastaid.
Tsipa olen pohmellis, paha olla, klõpsin lüliteid-nuppe.
See läheb mõne aja pärast üle.
Raha kokkuhoiuks valin nende teenuste numbrid ja teatan oma loobumisest klienditeenindusse.
Sõltuvalt pakettidest hoian kokku jämedas laastus ca 500 kuni 1000 krooni kuus, aastas siis 6 kuni tosin tonni. See on üpris suur summa.
Ka pangateenustest saan loobuda, lõpetades suhted selle asutusega, viies arved nulli. Pangakaartidel nurkade äralõikamine säästab 15 krooni kuus. Jällegi sääst, eks ole.
Ajalehtede-ajakirjade tellimuse ülesütlemisel saan raha ka ehk tagasi.
Kui soovin veel kokkuhoidlikum olla, tuleb ka prügiveole EI ütelda. Sõltuvalt 35 – 70 krooni kuus jääks raha alles.
Siin tekib juba tõrge.
Pildil: Nõmmel olid eesrindlikud prügisorteerijad: Kusikud prügikasti!

Kuidas ma nüüd seletan valla-linna vastavale ametkonnale, et kulude kokkuhoiuks olen sunnitud ka prügiveoteenusest loobuma.
Mis teenus see ka on, kui ei saa sellest loobuda. Seda asja nimetatakse räkitiks ehk väljapressimiseks. Mis on omane organiseeritud kuritegevusele.
Mulle raha kuskilt sisse ei tule, kuidas ma saan väljamakseid teha?
Võlgu ka ei taha jääda.
Kommunaalmaksu mina maksma ei pea, nii et siin on mul suur null.
Maksuametiga suheldes jääb mulle tulumaks ja maamaks, mida tuleb tasuda. Tulumaksult saan ehk enammakstud summalt tagastuse.
Kui ma nüüd lähen maamaksu maksma, röövib riik minult teenustasu.
Riigiettevõte Eest Post võtab igasuguse teenuse osutamise pealt 25 krooni – see on röövimine päise päeva ajal.
Kui ma maksan kõiki arveid selle asutuse kaudu, olen ma üheainsa päevaga ilma Koidulast.
Riik peaks siiski olema huvitatud maksude laekumisest ja sätestama, et riigimaksudelt teenustasu ei võeta.

Kommentaare ei ole: