30.1.13

Suurema tuulamise tulem...

Tuulasin veidi ringi ja leidsin muusääs ühest tagumisest karbist kõvaketta.
Vahetasin Dellil teise siis ringi.
Siis vajutades toitenuppu meenus, et seal peal oli vintoss ja ei see lähe üles ega alla - isegi mitte kantossiga.

Otsisin Elive 2.0 Topazi plate üles ja buutisin selle pealt linuksilise üles.
Edasi vaatasin, kas kõvakas on külge mounditud – oli küll.
Sain isegi andmetele, millest ma neli aastat eemal olin, ligi.
Sellest järeldasin, et ketas toimib ja aken ikspee on peetis.
Kaesin veel, et enamvähem saan soovitu kätte, kui ma kõvaketta pooleks jagan ning järgmisel korral installin sinna teisele poole Estobuntu või siis kiirema masina saamiseks BodhiLinuxi viimatise väljalaske.
Nelja giga jagu oli igatahes pilte.
Ahjaa, mölinaid ka üksjagu.

Ilmselt peaksin ma linnast muretsema 16gigase mälupulga, aga millal mul sinna asja, on iseasi. Need, mis mul siin sahtlis, on paraku kõik täis kui tinaviled.
Võiks pildid ja muud andmed nagu isegi plaatidele kõrvetada, aga need võtavad ruumigi.
Peale selle on Dellil üks usb auk, mis 1.0 versioonis, mis tähendab, et kõrvetamiseks on vaja kahte kablaotsa ja/või toiteadaptrit.
Niisiis odavam viis on ikka usb-pulgaga jännata.
Samas pean ikka endale selgeks tegema ühe asja – ülearused sentimentaalsetena näivad failid ajaloo prügikasti sokutama.
Mis on tähtsusetu fail?

Ärme kiirustagem evolutsioonist ette.

5 kommentaari:

kassu ütles ...

Miks sa pilte Picasasse vms kohta ei pane? Ja muid faile muudesse kohtadesse. Vähemalt seniks, kuni välise kõvaketta või suure mälupulga linnast koju tassid :)

A.I.V.O. ütles ...

Kuidas nüüd võtta...
Picasawebi ma ju võin sokutada, aga siingi üks konks man - mu kodust wifiühendust ei taha see Dell omaks võtta. Nimelt tahab läpakas wifivõrgus olles vana iganenud a, mitte uuemat b/g tehnoloogiat, mis mu kodus levib. Need võrgujuhtmed on ka üksjagu ära kadunud :D, nii, et ikkagi pean linna minema.

See vana kõvaketas peaks kõige eelduse kohaselt korras olema, kui ma juba ka LinuxMindiga asjale ligi sain. Ega see pingviini installimine ka nii keeruline olegi, ehk siis pool ketast Tuxi alla, ja seejärel kopin/lõikan-asetan juba teavikud turvalisse süsteemi, millele ma ka ligi saan igapäevaselt.
Siis kui kõik on nagu ühel pool, saan selle akenikspee ära kaotada kõvakettalt, kasutades gPartedi abi ja sama utiliidiga suurendan partitsiooni vastavalt vajadusele.
Ma ei tahaks selliselt läheneda, ilma et enne koopiaid ei teeks.
Lähtun teada-tuntud Möörfi seadusest.

A.I.V.O. ütles ...

Ahjaa, üks asi jäi mainimata.
omal ajal viisin kõvaketta ühe IT asjatundja poole, et ta päästaks, mis päästa annab. seda oli väga vähe, võrreldes sellega mis nüüd minu silme all lahti keris - näiteks hansalinnade pildiseeriast sai ta kätte mõned üksikud, minule igaljuhul avanes hulga rohkem pilte.

Lisaksin ühe tähelepaneku kogu eelneva valguses man: Juhul kui pisipehme hakkab heast peast pillid kotti panema, siis on hea, kui sul on käeulatuses Linuxiga (live)plaat või pulk.
Vähemalt oma andmed saate suurema tõenäosusega kätte.

ÖöHulkur ütles ...

Eeh... Mul jälle om säänne nali juhtunu', et välisel kõvakal läits meski asi vailisüsteemin nässu. Ütski kääperäst olnu' pinguline es luginu' kedäki vällä, sammuti mette Win 7 vai 8. Macist rüükmädä. Ainumas, mes kõik kätte sai olli, ime küll, XP! Muduki, Mintiga es pruuvnu', polnu' viitsimust tõist koskilt sikutama nakata ka.
Nüit om mul egästahes egäss pettess tõne kõvakas viil.

Tegelt, naka vai endäle kodost serverit ehitama. A säält tulli miäkiperäst miilde tuu Mikistani viletsukse lavastedu' 9/11. Nimmelt olli ütel virmal üts server üten tornin nink varuserver tõsen tornin. Ja ku sis mõlemban tornin paugu' är käisivä...

A.I.V.O. ütles ...

Aga jah, proovisin kahe erineva Mindiga (9 ja 12), kusjuures LM9 ei võtnud jutulegi, küll aga LM12.

Sul tuleb vast maaalune kelder jääd täis toppida, ja servuruum sinna smugeldada...
:D