26.9.13

Katse-eesli laboratoorium värskes luhvtis

Eile tegin õlle näol kaevamise lõpetise – tuu poolik, mis jäi eelnevast korrast kaevamata, sai eile ümber pööratud. Lisaks veel aiatagune tuhlimaa, misse asub lauda taga vana sõnnikuhunniku asemel. Ainult kasvuhoone jääbki, aga see tuleb enne veega üle kasta, et tolmu kinni lööb.

Eila toodi üks korralikumat sorti võsasaag, mida täna ommukul käisin metsas katsetamas.
Muide, pea kõik, kel kokkupuude Stihliga, kiidavad millegipärast viimast, kuid mina olen paraku Jonseredi-Husqvarna-Partneri usku. Tahtsin proovida, kas antud Stihli võsasaag kallutab mu eelistuse teisale.

Kõigepealt võtaks sõna rakmete kohapealt.
Ühele sugulasele, kes töötab juba pikemat aega RMK-s, anti Stihli võsakaga kaasa Stihli originaalrakmed. Kuid need hakkasid pikapeale soonima õlgu. Kuna mul olid juba paar-kolm-neli aastat kasutuses Husq-i Triobalance-nimelised rakmed, mida ma momendil ei kasutanud, siis andsin need talle. Taheti lisateavet -palju maksis jne.-, mida ma ka lahkelt jagasin. Põlati kalliks, aga proovimiseks kärab küll. Ise muigasin suunukast, et kallis küll, aga enda tervis maksab ikkagi rohkem ning mugavusest ma ei kõssagi. Heakene küll, nädal-paar hiljem toodi need mulle tagasi. Selgus, et minu rakmed olid iga kell üle ja osteti tiba parema versiooniga Husqvarna traksid.
Tolle võsaka, mis minul hommikul katsetamiseks oli, rakmed on tiba parema konstruktsiooniga, kuid ikkagi ei saa oma ülesehituselt mu vanale, kuid toimivale Husqvarna Triobalance-le vastu.

Teiseks, mul on Partner B341 nimeline mootorvikat. Sellega annab jõhviga trimmerdada, kolmikteraga heina ja piitspeenikesi puuhakatisi niita ning võsakettaga kuni kahetollise jämedusega puid maha saagida. Aga viimasel tegevusel mootori jõust jääb vajaka – enne ei saa suurt lõigata kui pöörded üleval. Ebaõnnestunud detail on õhufiltri kaas – kipub tihnikus möllates ärr kaduma.
Stihl FS 460 C on teine tera. Jõudu jagus, pöörded kiirelt üleval, disain üsna õnnestunud – midagi ära ei kadunud.
Kütusekulumist ajaliselt on need kaks pea võrdsed, kuigi Stihl teeb töö kiiremini ärr.
Ergonoomiliselt plusspunktid viimasele.

Tööriistad.
Partneri kombivõti on mul siiani vastu pidanud, kuid Stihli samaväärne tööriist on omadega pees – seda pea pooleaastase kasutusega.

Üldiselt olen Partneriga üsna rahul, kuigi hing tahab ammu paremat ja vähe võimsamat tööriista.
Kuid rohkem raha välja käia, see eeldab juba teiste teenistusse asumist ning bürokraatia vohamist. Tuu tähendab seda, et massin peab tagasi hakkama teenima.

Kommentaare ei ole: