30.5.11

Olematu töötahe...

Tänase seisuga sain puud lõpuks lõhutud.
Kurat! ma ütleks.
Piltlikult väljendades võttis see üle koera saba astumine psüühilises plaanis nii läbi mis läbi.
Jändrikumaid puid ei hakanud ma kervega lööma. Võtsin mootorsae ja lasin pikuti pooleks. Omal oli üsna lihtsam. Ilmselt pean endale raskema ja pikema varrega kirve muretsema. No kaua sa ikka läbioksastand kuuski ja toomepuid jõuad kerge kirvega lõhkuda.
Vähemalt püsisin endale püstited ajavahemikus, ennetades plaani siiski üheainsama päevaga.

Homme on siis logelemise päev?
Ei ütleks.
Võib-olla lähen homme küla peale.
Vähemalt eila mulle teatati, et õlled ja viinad on sealtpoolt, võtku ma ainult töötahe kaasa.
Maalitarbed vaja kultuurkihi alt välja kaevandada.
Siis saab juba molberti peal vineeritükile kribada üheainsa sõna suurelt ja punaselt: TÖÖTAHE!
Minu poolt on siis asi ants...

Aga nüüd võtan ja kammin Sassi...
Klõmm!!!

4 kommentaari:

Liis ütles ...

Odavamad lõhkumiskirved (laiem kirvesilm, raskem kirves, pikem vars) jäävad ehituspoodides sinna 500 eegu juurde.
Eile käisime saestuudio.ee-s käsiniidukit soetamas ja silm juhtus seinale peatuma jääma - sein puhta ruotsi käsitsi tehtud kerveid täis. Tahumiskirved, raiumiskirved, lõhkumiskirved.
Kusjuures lõhkumiskirvel oli see üks läbimõeldud detail, mida ma kommertsvariantidel seni näinud pole - plekiga kaitstud vars kirvesilma juures. Hea mõte, kirvest pakku virutades ei teki enam seda, et paku pinnud vart lõhuksid.
Jäin seal täitsa ostumõttesse. Esialgu siiski ei soetanud, käsitöökirve hind oli kah sips kirves. Kuigi kvaliteetse riista eest on 1000 EEK täitsa õiglane hind.

(Heh, kinnitussõna on "fresse", saksa keeles peaks see olema midagi sellist nagu "moll" või "lõust".)

A.I.V.O. ütles ...

Jajaa, eks ta ole.
Vot kvaliteedi eest olen nõus mina maksma kirvehinda. Mul omal oli skeptiline tunne, kui Fiskarsi kerve ostsin, aga esimesel päeval puid lõhkudes mu tunded muutusid. Niivõrd libedalt läks töö...
Mõtlesin just raskema Fiskarsi kerve osta, millel hinnasildil tonnijagu eeku...
Ma tean, et sellisel juhul jääb kergem kirves sisuliselt aidanurka konutama...
Küll ma sellele mingi kasutusvaldkonna leian, nagu metsalangetamisel kiilude sisselöömine...
Eks ma kaalun veel seda ostu.
Nüüd tekkis huvi, kuidas ruotsi teras käitub...
Käin enne lõplikku otsust saepoodidest läbi...

Hmmm...
Samas jälle, üle kah ei tasu maksta, ntx nõnnanimetet odav hiinakas kalli euroopa hinnaga, nii nagu tänapäeval moes on.

Kaamos ütles ...

Armas taevas, kui palju kirveid olen ma loojakarja saatnud... Kirves kolaki paku sissse ja kiilud kõrvale, aga kuna tuba külm ja kuvalda kadunud, siis uhmerdasin kiilusid teise kirve kannaga. Tagusin ja kirusin, nii tööd ei tehta....

Pojad leiavad praegu veel kuuripõranda koorepuru seest ema lõhutud kirveid. Ma olen neile eeskujuks, kuidas tööd teha ei tohi :D

A.I.V.O. ütles ...

Vaesed kirved...
No ei maeta teid korralikult maha.
:P