25.8.13

De savu

Ei, pealkiri pole mitte mingisuguse prantsusepärase mahvi reklaam, nagu paljud hoomata tahaksid.
Õieti on see rattataastamisega seotud mälestuskildude üleskorjamisega.
Ainult koht ja aeg on muutunud, keskkond on jäänud.
Asi tolles, et ait on sama, koht tsirka 35 versta kaugusele läände nihkunud, aega kulunud pea kolmandik sajandit – teisisõnu on selles igipidurdamatus aegruumis muutumatuks jäänd ait ise – oleneb vaatevinklist.

Toona, pea kolmkend aastat tagasi, leidsin ma vana „Sputniku“ („Turisti“ eelkäija) rattaraami aida kõige tolmusemast nurgast, pühkisin mustuse maha ja hakkasin otsima juppe, mis siin-seal lahtiselt vedelesid. Paari päevaga sain ratta kokku. Kuna kummid olid üsna dehvitsiitsed, siis sai esirattal meesteka/naisteka oma proovitud – tagumisele sain lapitud sisekummi ja mõraneva väliskummi sehkendatud. Piduriklotse polnud kah kuskil liikumas, nii sai proovisõidud toimetatud ilma piduriteta. Ühe trossijupi leidsin, aga see kuramus mõtles lahti hargneda.
Panin oma peanupu tööle ning vaatasin aidas ringi, ei olnud enam siit võtta miskit, tuli naabruses asuvasse solgijaama piiluma minna. Seal olid tuttavad mehed ees, kuulasid mu mure ärr ning leidsid mulle mingisuguse pika trossi, mis sai parajateks juppideks lõigatud. Iga trossi otsa nihverdasin mina kodaranipli ning silm juhtus prügihunnikusse pidama jääma – seal vedeles oma aja ärr elanud kiilrihm. Mul oli piduriklotsitükk kaasas, sobitasin kiilrihmale kosjatutvust ning vedisin selle sealt minema.
Mu mure oli suures osas murtud.
Siis järgmisel korral Tarvanpääle minnes astusin sealsest „Dünamost“ läbi, nähes originaalrehvi, hankisin sellegi. Käiguvahetusekangi kinnitust ma ei saanud. Egas miskit - kang sitsis rattakotis. Kui oli vaja käiku vahetada, siis hüppasin ratta seljast maha ning kruvikeerajaga reguleerkruve keerates sain soovitud käigu kätte. Tüütu oli küll, aga missa ikke hädaga teed.

Nüüd on kõik saadaval, et ole mees ning mine ja osta.
Ainult, et õigesse kohta tuleb sammud seada.

-------------------
Joonealune mitte asjassepuutuv märkus: käesolev postitus kannab niinimetet saadana nummert elik 666.
Vat nõnna!

Kommentaare ei ole: