15.1.11

Katsetasin isetehtud räätsasid...

Testisin täna need isetehtud uued räätsad ärr siis.

Alul katsepolügoonil, siis juba üritasin põllale minna.
Aga vaat, lund suht palju ja teise ilmasõja kaevikut meenutavast kraavist üles ukerdamine tuletas mulle meelde, et mul on hea mitu aastat ilma suuskadeta olemist.

Kunagi olid mul suusad. Tamsalu lähedal mägedes läksid mu suusasaabastelt nokad räbalateks – no missa tahad saada, kui Kievi saapad olivad mul kooliajast saadik ja mõnel aastal sai ikka suusatatud. Ühel laskumisel siis tundsin, et üks suusk alt lännu. Piruett oli vältimatu. Nagu iluuisutaja tegin kaheksa pööret nelja pöördega ära. Ilma hüppeta, kusjuures. Selle piruetiga läks teisel saapal kah nokk. Ja nii ma kõmpisin, paljad varbaotsad saabastest välja tolknemas, auto manu, kus pidin ootama, kui autojuht minu otsimiselt naases, sõites üle normi 5 kilti.

Kaotasin tasakaalu ja olingi ninapidi lumes, käed tühjalt kaevamas, et saaks kuskilt pidepunkti, kust kinni haarata. Mul on küll pikemad käed kui teistel, ahviaastal sündinu värk, aga ei see aidanud. Vägisi tuli Iffi kunagine hitt meelde – kroolin, kroolin, kroolin nagu jaksan – õhust hakkas puudus tulema, siis keerasin oma skeleti küljeli ja lõpuks seljali, kust sain juba istukile tõusta.
Inimloom pidi kogu elu õppima...
Mina ei kavatsend ABC-st alustada, vaid jätkasin sealt, kus asi pooleli jäi.
Ja ena imet – juba olingi nagu jeebus vee peal kõndimas.
Tegin tiiru põlla peal. Suht-koht oli hea kõndida lumel kartmata põlvist saadik sissevajumist. Mõnes kohas sai suusakepiga mõõdetud kui sügav antud kohas lumi on.

Metsaski sai tiirutada.

Proovisin räätsadega ka joosta. Ei tulnd see välja sugugi. Ühel hetkel olin taas kummuli.
Aga rahulikult kõndides on kõik okitoki.
Katse korras sai võsas turnitud, kivi otsa suur varvas löödud, ei see mõjunud ühti. Ühel hetkel siis tajusin, et ei maksa kallakule minna, sest siis läheb räätsajalg nii viltu, et tõmbab kere kah kaasa. Eelnev lause käib ka selle raja kohta, mis ma sisse sumpasin.
Enesetunne oli pärast paari-kolme kilomeetrilist matka suurepärane.
Esimest korda elus kodukootud räätsadel – ülev.

Kommentaare ei ole: